Begeleiding is voor ons; voorwaarden scheppen om te kunnen functioneren (duidelijkheid, structuur, veliligheid) en vanuit deze basis het creëren, zien en het begeleiden van ontwikkelingskansen.
Kinderen zonder stoornis/beperking creëren zelfstandig een activiteit en spelen regelmatig met andere kinderen. Hierdoor ontwikkelen zij veel vaardigheden en plaatsen dit in de juiste context om te gebruiken voor de rest van hun leven. Voor kinderen met een stoornis/beperking is zelf spel creëren en/of samen spelen niet vanzelfsprekend. Hierdoor lopen zij veel ontwikkelingskansen mis.
Zorg in Beweging schept de voorwaarden om te kunnen functioneren. Binnen deze situatie creëren we een plezierige, actieve begeleidingssituatie. Tijdens activiteiten laat een kind veel van zichzelf zien waar wij op in kunnen spelen. Waar nodig passen we de situatie aan om meer uit te dagen, te prikkelen, waardoor een leuke, plezierige activiteit ook een mooie ontwikkelingskans wordt.
Plezier in wat je doet is een belangrijke voorwaarde om te kunnen leren. Vertrouwen in de begeleid(st)er is essentieel! Dit zijn dan ook de basisstappen die als eerste gezet worden tijdens onze begeleiding.
Zonder plezier en vertrouwen geen ontwikkeling.
Ons zorgaanbod is onderverdeeld in drie pijlers, waarbij allemaal uitgegaan wordt van begeleiding zoals hierboven omschreven; actief en ontwikkelingsgericht. Wij bieden; ambulante begeleiding, actieve leerzame dagbesteding, logeerweekenden en kampen.